L300

2010-01-21 07:49:27 Rosacea...
Vill passa på att göra en liten uppdatering på rosaceafronten när jag ändå tänker på det.
Jag har köpt en serie L300 på apoteket, de rosa som är typ utan alkohol och parfym då man som "rosaceabarn" inte kan använda något som innehåller varken parfym eller alkohol i ansiktet.
Jag har ju acne samtidigt liksom och började få problem med det och det är fan inte roligt.
Men efter några dagars användning kan jag iaf säga att jag har inte fått problem med rosacean av det och mitt ansikte känns aningen bättre.

Kommentarer
Emelie skrev:

Svar; va kul! Om du vill ha en som går att ändra lätt så kan jag skicka photoshop-filen till dig :)

Publicerades 2010-01-21 klockan 08:33:14
URL: http://emeliemaria.blogg.se/
Kristina skrev:

Hej.

Jag hamnade på din blogg via Google... Jag vill tipsa dig om en kräm som funkar suveränt på min typ 1 rosacea-hy: Weledas zinkkräm. Ja, det låter kanske helknäppt, men den lugnar ner mitt blossande och "renar" hyn från plitor och irritation. Jag fick tips om det via en tjej på Makeupalley. Jag blandar den med min fuktkräm, Nivea i blå burken som är toppen för mig med torr hy som läcker fukt som ett såll, också tips från Makeupalley. Jag blandar ungefär 1/4 zinkkräm och 3/4 Nivea direkt i handen och klappar in. Ansiktet blir mjukt och lugnt direkt. Man kan blanda zinkkrämen med vilken annan fuktkräm som helst, eller olja om man gillar det bättre (jojoba är bra för fetare hy). En tub Weleda zinkkräm kostar 79:- på hälsokosten (75 ml), så det är ju ett överkomligt pris. Det funkar under mineralsminket också!

Hoppas att det kan hjälpa dig. Det har i alla fall hjälpt mig!

Publicerades 2010-02-02 klockan 09:06:49
Kristina skrev:

Oj, skulle kanske skriva att krämen heter:

Weleda Calendula Zink Cream och den hör till bebissortimentet. (Och nej, jag jobbar inte för Weleda! :) )

Publicerades 2010-02-02 klockan 09:11:05
Ingrid skrev:

Hej! Jag hamnade här när jag googlade på rosacea.

Har precis sån hy som du! I varje fall de bilderna du visat senast på dig på bloggen. Har kombination av rosacea och akne, varför läkare har haft svårt att säga vad man kan göra osv. Det syns inte så mycket på mig nu heller (gjorde mer innan) så läkare förstår inte heller mitt problem. Men grejen är att min hy inte är helt slät, utan har små små knottror mest i pannan och hakan samt på kinderna lite. Får ofta röda utslag, särskilt efter kontakt med vatten eller krämer. Ibland kliar det osv. Har svårt att sminka mig för huden under känns inte helt "ren".

Vill fråga dig vilka mediciner du tar? Fick du tetralysal? Jag fick inte det sist hos läkaren, utan bara rozex som jag inte tycker hjälper nåt.

För ca 3 år sen fick jag tetralysal utskrivet men vågade inte ta det pga biverkningar, samtidigt som jag hade varit hos en annan läkare som skrivit ut finacea och sa att jag bara hade finnar. Alltså vem skulle jag tro på. Hon som sa om finnar sa att jag skall tvätta med tvål och vatten, -alltså nono för rosacea, medans den andra läkaren sa att jag absolut inte fick använda tvål. Är så förbaskat svårt att få tid till hudläkare och när man väl får det är de helt värdelösa.

Blev långt nu men hoppas på lite svar.

Hälsningar Ingrid

Publicerades 2010-02-07 klockan 04:03:31
Eva Ahlberg skrev:

Hej !



Jag har själv lidit av Rosacea sedan jag var i 20års åldern, nu är jag 34. Mitt största problem har alltid varit knottror och rodnader som uppkommer när man minst vill ha det. Jag har varit hos olika hudläkare och provat allt från krämer till läkemedel. Vissa har fungerat bra under perioder men det har alltid blossat upp igen. Jag skulle vilja tipsa dig om att prova ProComb kvinna vilket är en naturlig produkt som innehåller Procain vilket dom nu har börjat Rosacea behandlingar med i USA. Produkten finns på www.procomb.se och kostar 289kr och dom har även en pengarna tillbaka garanti om den inte skulle hjälpa. Jag började ta dom tabletterna för 3 månader sedan och nu är jag fast då min Rosacea försvann efter 2 veckors intag men jag glömde ta med mig tabletter under nyår när vi var i Sälen och efter 3 dagar började mina rodnader komma tillbaka. När jag kom hem och började äta tabletterna igen så försvann det lika fort och nu kan jag inte tänka mig något annat än att fortsätta då jag absolut inte vill ha tillbaka Rosacean igen utan fortsätta leva mitt nya liv.



Jag är absolut inte säljare av deras produkter men då vi är många som lider eller har lidit av Rosacea så tycker jag att man ska tipsa när man hittar något som verkligen fungerar bra !

Publicerades 2010-03-10 klockan 10:07:23
Lilla jag skrev:

Hej hopp!



Jag vill oxå ge ett tips: Biwelen by XLNT Derma Optima i kombination med Biwelen by XLNT Hudcreme.



Efter ca en veckas baddade med Derma Optima, så hade det röda lagt sig avsevärt och nu, några månader efter, så är jag hur fin som helst nu.



finns på www.bodystore.com

och www.biwelen.se

Publicerades 2010-04-16 klockan 11:34:17
Josefine skrev:

Måste säga att jag till 100% gillar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

Publicerades 2012-03-18 klockan 20:27:34
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0