En för jävla bra dag

2010-01-21 07:44:14 Livet
Jag känner på mig att detta kommer att bli en bra dag!
Jag vaknade av en mysig älskling som kröp ner i sängen medan han kokade makaroner till köttet som blev över från middagen igår. Han kramades sådär perfekt och pussades litegranna. Übermys!
Ryggen gjorde inte fruktansvärt ont som den har gjort det senaste och blåsan ville inte sprängas.
Bra start!

Har slösurfat i säkert en timma nu och blev ganska hungrig så bestämde mig för att gå och göra min sedvanliga fiberberikade havregrynsgröt som jag toppar med frusna blåbär och hallon.
Medan havregrynen stod i mikron bestämde jag mig för att ställa mig på den hemska vågen. Kände mig nämligen som en fet gris igår så det tog emot men jag tänkte att jag behövde en liten verklighetsuppfattning.
Till min förvåning hade jag gått ned 2.5kg sedan jag stod på vågen sist!
Hur glad blir man inte då eller?

Jag har slutat med godis, börjat med havregrynsgröt till frukost och bytt ut "låtsasmat" mot riktig mat.
Verkade vara ett bra recept då jag under denna period endast har tränat två gånger eller något sedan nyår då jag skadade den redan dåliga ryggen.

-2.5kg = happy me!

Kommentarer
Maud skrev:

va kul;) bra med gröt...men jag äter fil o musli..kramar

Publicerades 2010-01-21 klockan 08:13:19
Jossan skrev:

Härligt! Det krävs inte mycket för att se resultat! Kramar

Publicerades 2010-01-21 klockan 09:31:50
URL: http://jossefinfin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0