Rudolf

2009-03-23 17:29:38 Rosacea...
Min Rudolf, ja det får bli det nya namnet för Rosacea låter så otäckt, är inte så bra.
Näsan har i det senaste blivit aningen rödare, fått onda små irriterande finnar och pormaskar, ansiktet börjar få fler och synligare ytliga blodkärl och det kliar massor.
Mot detta äter jag tetralysal och smörjer ansiktet med svavelkräm morgon och kväll.
Krämen är toppen och har tagit bort det mesta av det röda och mycket av sveda och klåda i ansiktet.
Men tetralysalen förstör mig strategiskt. Den kör inifrån och ut liksom. Först magen, man skulle tro att jag äter en fiberFRI kost... Vilket jag inte gör som äter müsli nästan varje morgon etc. Detta resulterar alltså i en del andra problem som är mindre roliga.. Kramp i magen hade jag väldigt ofta de första dagarna men det har gått över nu så lite bättre är det iaf. Sen så kan jag ju inte påstå att tetralysalen hjälper i fejjan direkt för lika mycket finnar och skit är det iaf.

I mitt nästa liv ska jag vara as smooth as honey

Kommentarer
lisa skrev:

rudolf är även nya namnet på fridolf ville jag bara säga :D <3

Publicerades 2009-03-31 klockan 19:55:05
Helena skrev:

Hej! Jag har också en gnutta Rudolf, och tänkte höra vart du köpte denna svavelkräm? är det apotekets svavel i essex kanske? och går den att ha i ansiktet hela dagen utan problem? Hej hopp!

Publicerades 2009-06-12 klockan 16:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0