Ett litet test

2009-01-10 17:35:52 Livet

Är jag svensk? Vi får se.

Denna listan hittade jag hos Marica.

Regler:
Fyll i listan genom att kryssa i det som stämmer
Efter varje ikryssad ruta gör du en kommentar i fetstil
Efter varje tomma ruta gör du en kommentar i kursivt


Hur svensk är du?

[ ] Ditt efternamn slutar på :sson (..man)
[ ] Du känner någon som har samma förnamn som du (Verkligen inte)
[ ] Du känner någon (utanför din släkt) som har samma efternamn som du (Inte det heller nej..)
[x] I din familj är ni tre barn (Flickor!)
[ ] Du bor i en villa (99% lägenhet)
[ ] Du bor i en tätort (Tidaholm är väl ingen tätort eller?)
[x] Dina föräldrar är mellan 35-50 år gamla (Mina gamlingar ;P)
[x] Din mamma är yngre än din pappa (Sugar mummy ^^)
[ ] Din mamma heter Anna (Nej!)
[x] Din familj har en Volvo (Big times!)
[x] Din familj har en silvergrå eller röd bil (Pinsamt korrekt eller? Silvergrey)
[x] Du har tillgång till Internet hemma (Har inte alla det?)
[x] Du har en egen mobiltelefon (Det har nästan alla det med eller?)
[x] Du har eget rum (Nej, jag sover mellan mamma och pappa!)
[x] Du har varit utomlands 2 gånger eller mer (Noooorway ett par gånger, men riktigt utaomlands någon gång med när jag var liten dock..)
[x] Du har varit på Mallorca/Kanarieöarna (Visst är det väl så mamma?)
[ ] Du har varit i Grekland (Jag har ätit på Athena, räknas det?)
[ ] Du brukar vara i skogen (Inte speicellt ofta nej)
[ ] Du har varit på Öland minst två gånger (nepp nepp)
[ ] Du är ute ofta (Nej, finns ingen tid till det... skola skola.....)
[x] Din familj har en husvagn (Ja, och det är skitmysigt!)
[x] Ingen av dina föräldrar röker eller snusar (Tror inte det..)
[x] Din pappa är lite lätt överviktig (Både ja och nej, ja övervikt, nej lite..)
[ ] Du idrottar flera dagar i veckan (Uppehåll MY ASS!)
[x] Du äter fläskkött  (Varför inte?)
[x] Du har husdjur (Hos mamma ja, i lägenhet nej)
[ ] Du får månadspeng (Studiestöd....)
[ ] De flesta i din familj är blåögda (Vad vet jag?)
[x] Du äter Mc Donald-mat/pizza/tacos/godis varje vecka (Tacos mest ^^.)
[ ] Du följer Melodifestivalen (Följer inte, det är mest att titta om om tvn är på liksom.)

Totalt: 16

0-7 inte svensk

8-15 vad är du? 

16-23 svensk (är vi inte alla det? tycker det mesta kommer sig automatiskt när man bor här) 

24-30 riktigt svensk


Kommentarer
Linda skrev:

Haha jaaa man kan verkligen fundera

Publicerades 2009-01-10 klockan 20:18:09
URL: http://sweetkay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0