19/8 dag 2 Lefkas

2009-08-27 14:14:09 Grekland 09
För det första, grattis till Linnéa Frid som fyller 21år!

Vi slängde snabbt på oss kläderna och vandrade iväg till Kominatos Bakery för att köpa lite nybakat bröd som senare skulle avnjutas på balkongen tillsammans med tsatsiki och citronvatten. Toppenfrukost.

Dags för solkräm (använde solkräm med skydd 40 hela veckan för att överleva solen, brände mig lite på höften sista dagen så det gjorde jag bra!). Vi traskade ner till havet i hopp om lite kul snorkling och yey, vattnet var klart och fint och fiskarna bjöd på en nedrans show. Härligt. Dock vart vattnet fortfarande för jävligt att svälja, vet inte vad jag höll på med men det blev ett par liter... Hm.

Köpte cheesecake på väg tillbaka till hotellet där vi skulle softa vid poolen. Lugnt och skönt fram tills "KP" dök upp och ändrade ingredienser i poolvattnet. Önskar jag kunde försvara dem då de var norskar men...



Till slut tröttnade vi på att vi nerstänkta och höra på Juha som åt godis, eller nej just det, det var ju "KP" som pussades. Vi gick då och käkade tsatsiki och Pita Gyros 2€ som var riktigt goda trots att brödet inte var värt att försöka tugga igenom ens. Pita Gyros är gyros fast i pitabröd. Efter detta shoppade vi lite vykort till famijerna och snapsglas till min samling.

Tillbaka på hotellet slängde vi oss i poolen då vi näst intill tuppade av av värmen. Solade och badade en massa och sedan köpte vi glass och till min glädje heter Magum - BOSS i Grekland och de hade då BOSS Double. Lovely!!

Vi begav oss sedan till havet för snorkling och för att dricka saltvatten, eller ja, jag gjorde... USCH! Fattar inte hur jag lyckades med detta hela veckan... Till slut ville jag inte dricka saltvatten, eller snorkla mer menar jag så då gick vi och duschade och letade restaurang. Det vart rätt fullt på restaurangerna då båtarna anlände runt 18-19 tiden. Vi käkade Mixed grill som är en typ av grillbricka. Gott men hur mkt mat som helst! Vi fick även besök av en söt liten kisse som var lite hungrig.



Köpte ett fint halsband i hamnen för 5€ då Martin tyckte att det kunde bli ett fint minne av den kvällen och sedan ett lila nagellack på "ströget" för 4€. Blev aningen paff när hon i kassan började prata svenska med oss.

Åter till hotellet Georgio Palace där vi tvättade salt ur diverse kläder och badkläder som vi hängde ute på balkongen. Innan vi knappt vart klara med detta så omfamnades vi av mörkret. Strömavbrott. Halva Nidri. Vilket i detta fallet även betydde halva hotellet och därav självklart våran halva. Vi letade fram lite läsning och gick ner och lade oss i var sin solstol under en lampa och väntade på strömmen. Den var borta ca 30 minuter men det var mysigt i solstolarna så det gjorde absolut ingenting. Hur kan man inte ha det mysigt tillsammans med Martin anyway?

Kommentarer
maud skrev:

det ser ju så underbart gott ut!! kan vi inte vinna en massa miljoner o flytta dit....

Publicerades 2009-08-27 klockan 16:47:07
URL: http://maudsanglar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0