En arg dag

2009-04-17 12:08:54 Livet
Idag är en sån dag som mest bara börjar fel...
Uppe med tuppen som alltid men ändå känns det konstigt.
Bättre blir det inte när mejlet från "gubben" kommer.
Skrattretande personligen, men jag är orolig för att han kommer komma ut i yrket. Han ska jobba med elever som kommer behöva hjälp och stöd. Han är pedagogens raka motsats.
Har kopierat allt och sänt över till mamma så hon kan skriva ut det.
Ska bege mig ner till lärarenheten på måndag och prata med dem.

Sen rycker det lite i smilgroparna när man ser den underbara solen, kliver fram till balkongdörren, öppnar och ska ta ett djupt andetag av den underbara friska luften. Men vad får man, jo, en stor dos härlig passiv rökning. *tjuuuuuuuuuut* Åh vad jobbigt. Går loss med kokossprayen som aldrig förr och inser att det inte hjälper för jag hatar den stanken och fick i vilket fall stänga dörren. Idag tycker jag verkligen inte om grannen. Hur kan det komma sig att man blir mer självdestruktiv när solen kommer fram? Andra blir glada och han hatar sig själv mer?

Pratar lite i telefon med Martin och gnäller lite. Han påminner mig om att paketet (som jag skulle fått för en vecka sedan) borde ligga i brevlådan nu. Den skulle kommit senast igår då något blivit fel. Springer ner, åter igen lite lycklig, öppnar brevlådan och vad finner man? En skoltidning.....

PISSGUBBARPISSPOSTPISSALLT

Sen ska vi till Skövde för lite shopping, framförallt till lägenheten, då blir jag nog glad igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0