En klad flicka

2008-11-04 18:47:07 Livet
Megafniss. En så bra dag har det varit!
Började med en hur seg resa som helst till skolan. Hjälpte ju inte att Tanjas bil var sjukt bekväm och alldeles lagom varm. Hennes bil vill jag ha! Även skönt att det för en gångs skull inte blev tråkigt prat om uppgifter vi har i skolan på resan. Somnade nästan en bit.

Men väl i skolan så vart det faktiskt en riktigt bra föreläsning. Underbar föreläsare, hon var så riktig liksom. Lättar ju även att ha en dator till hands så man slipper få skrivkramp! Föreläsningen handlade om grupprocesser och gav faktiskt otroligt mycket mer än jag hade väntat mig. Tänk om skolan alltid hade varit såhär, då hade jag nog tyckt om att gå i skolan.

Sedan hade vi ett litet seminarium efteråt som var riktigt häftigt. Det var direkt kopplat till allt som hon hade föreläst om och alla var vi eniga om hur mycket användning man hade av den övning vi gjorde på seminariumet. Seminariumet gick närmare bestämt ut på att varje grupp, som delats upp helt random, fick en plastficka med massa små lappar och en instruktion (+kladdpapper och pennor). De små lapparna delades upp emellan oss alla och detta skulle föreställa kunskaper som fanns i våra huvuden. Många lappar var helt irrelevanta (irrelevant, vad är det för j*vla ord egentligen, ett av sveriges fulaste om jag får säga det själv) men det var mer än vi visste. Våra tankar fick vi delge varandra verbalt. Instruktionerna innehöll en liten kluring som skulle lösas och våra tankar var de enda ledtrådarna vi hade. På 45 minuter skulle vi svara på frågan. Genom att allas tankar var viktiga tvingades vi att delta och lyssna på varandra och detta lärde man sig mycket av. Och vet ni, vi klarade det!!! Yeah! (För stor fokus på det rätta svaret ja... man så är vi fostrade och det mönstret är svårt att bryta. Så kommer inte vi, förhoppningsvis, att fostra)
Kom sedan hem, smakade lite på min goda snickerskaka. Somnade gott i sängen i typ en kvart tills Martin kom hem. Åkte iväg och var barnvakt till Lili lite och är åter i lägenheten nu.

Kommentarer
Diana skrev:

TACK för din gulliga kommentar, så snällt!! =) Läs gärna mitt inlägg om förväxing av barn och kommentera vad du tycker!! =)

KRAM

Publicerades 2008-11-04 klockan 19:22:15
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Marica Rödebäck skrev:

Ja precis, jag kan hjälpa henne med länk just nu .. Hade velat hjälpa till på massa sätt, men en bit är ju bra =)

Publicerades 2008-11-04 klockan 21:34:30
URL: http://rodeback.blogg.se/
Mamma skrev:

tack för hjälpen..bion var bra...kul och komma ut lite med t&c.

ha en skön natt. älskar dig gumman.

kram mamma

Publicerades 2008-11-04 klockan 21:34:53
URL: http://mammakoch.blogg.se/
Zäta skrev:

låter br a:)

Publicerades 2008-11-04 klockan 21:59:24
URL: http://www.metrobloggen.se/mikaelaz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0