Jobbiga dagar

2008-12-03 12:32:08 Livet
Jag vet inte ens vart jag ska börja...

Måndag, sjuk som bara den. Hög feber och ont i halsen. Älskade lillasyster kom hit och lagade mat. Är nu sjuk själv. Både hon och hennes kompis som var här. Kan man smitta på två meters avstånd? Typ alla är sjuka nu!

Tisdag, redovisningsdag. Vart ju tvungen att åka in. Hade dock fortfarande asont i halsen och ingen röst. Väldigt lyckat när man skall redovisa i en grupp på 14 pers. Men det funkade, jag viskade och alla andra var så tysta att de knappt andades. Tack Linda för stödet. Dock gick febern upp under dagen och halsen blev värre. Började även hosta en massa.

Onsdag, idag vart det meningen att jag skulle ha seminarium i skolan. Men sov ca 20 minuter mellan 22.30 och 06.30. Sedan somnade jag när Martin åkte och sov i ca 2 timmar. Skönt. Men när jag vaknade så snurrade allt, det var sjukt varmt i kroppen, huvudet var tungt och jag mådde illa som bara den. Heidi kom hit med lite medicin och lagade mat. Sen kom även Maud med lite medicin.

Jag har druckit ett par klunkar av varma koppen och sen vart jag mätt. Tror inte magen vill ha något. Dricker dock en massa vatten. Många liter om dagen. Ligger här nu och svettas som en gris. Känns som att jag har kissat ner mig så blött är det runt mig, av svett! Usch.

Julkalender som jag fått av mamma är bäst
Måndag - trisslott med 50kr vinst ;)
Tisdag - tianlott som fortfarande ligger i mammas plånbok med typ en miljon i vinst ;)
Onsdag - lite pengar till tågkassan :)
Min mamma är söt. Väntar på att paketet ska komma hem till mamma så hon kan få en liten överraskning. Funderar på att få Martin att köra mig till mamma ikväll så jag kan pyssla lite i lugn och ro. Krama Smulan lite också.

En räkmacka från Julius skulle sitta fint.

Hörde lite på nyheterna igår kväll. Blev bara hyffsat upprörd av hur polisen arbetar! Hemskt! En kvinna visade statistik över när mest olyckor sker pga rattfylleri och även en statistik över när polisen gör mest blåstest. De gjorde alltså mest test då det är minst risk att ta fast ett rattfyllo pga att de måste ta hand om denna personen sen då. Hur kan de få arbeta så? De kan ju rädda människors liv! Så vardagförmiddagar orkar de blåsa. Sen så måste de ju ta så och så många blåstest per år så vissa blåser även själva tydligen. SJUKT!

Nästa tisdag är det sista avsnittet av House. Jag blir ledsen bara av tanken. Jag älskar House. Blir box med han sen! Så jag kan se programmen om och om igen.

Typ 16 dagar tills vi åker. Härligt! Mitt vinterland.

Har nu även två utmaningar att ta mig an. En från Maud och en från Linda.

Jag luktar äckligt

Kommentarer
alexandra svarar skrev:

åh, tack så jätte mycket du :) <3

Publicerades 2008-12-03 klockan 12:56:24
URL: http://alexandrajornevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0