Att hata någon

2008-12-09 22:22:28 Livet
Aldrig trodde jag att ett hat kunde växa sig så stort och starkt. Respekten för dig och hatet för honom fick mig att explodera inombords. Kände mig kass när jag sprang ut därifrån men jag fäller inte en tår i deras närhet. Det är de inte värda. Kom aldrig och försök gå emellan mig och min pappa igen för då vet jag inte vad jag gör. Då kan inte jag stå för mina handlingar. Mamma och pappa kommer jag att försvara vad du än säger eller gör! Du gör mig så förbannad att det bara kokar inombords. Om det ändå fanns ett ord för alla dessa känslor.. Jag önskar att jag hade varit starkare, att jag hade satt mig ner och varit stolt över vad jag själv presterat. Men det kunde jag inte. Hatet är för starkt. Att kliva in i ett rum och veta att mötet är ett hav av förnedrande blickar och avundsjuka på den starka kärlek som finns i min familj. Vi är en familj. Vi fem. Om ni ändå inte var så lika. Det hade gjort det hela så mycket lättare. Känns det som.

Blod är inte tjockare än vatten. Jag är ett levande bevis på det.
Jag är den sista att gå på din begravning.

Kommentarer
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer skrev:

åh gjorde jag? Ja jag tog en promenad för att se om friask luft kunde hjälpa huvudvärken.



låter som en jobbig sits det där gumman..men du verkar vara helt otroligt stark!

Publicerades 2008-12-09 klockan 22:38:41
URL: http://pyttis.blogg.se/
Jenny skrev:

Gumman Om du behöver prata innan ni åker så är det bara ringa så kan jag komma! Gör allt för dig!(Har inte öppnat paketn)

Publicerades 2008-12-10 klockan 12:57:02
Linda skrev:

fin blogg & välkommen in i min tävling!

Publicerades 2008-12-10 klockan 17:51:21
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer skrev:

hmmm..jooo det kanske du har faktiskt..hihi puss!

Publicerades 2008-12-10 klockan 21:38:34
URL: http://pyttis.blogg.se/
Marica Rödebäck skrev:

Ok, försent nu!

Publicerades 2008-12-11 klockan 15:28:45
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0