Petra Weiss - Aftonbladet

2010-08-27 07:28:46 Livet
Henne vill jag smiska hårt nu, inte styggt utan för att jag blev så sur på henne precis...
Hittade en artikel hon skrivit om en kvinna som utfört ljusterapi och diverse mot rosacea.
Dessutom har hon sammanfattat olika hudproblem/sjukdomar nedanför artikeln om kvinnan.
Saken är den att i sammanfattningen om rosacean så är Hyderm, Aco hud nordic, rekommenderad som lämplig kräm... HALLÅ! En kortisonkräm! Men, jag gick in på apotekets hemsida och läste om den för jag tänkte att jag kan ju ha fel..... Men vad står det där... Jo;

Var särskilt försiktig med HYDERM:


Hyderm får inte användas i öppna sår eller runt ögonen. Utslag kring munnen (perioral dermatit), ansiktssjukdomen rosacea och akne skall ej behandlas med steroider. Om du har en hudinfektion, ska du inte använda Hyderm, om inte hudinfektionen behandlas samtidigt. Rådgör i så fall med din läkare som beslutar om lämplig behandling.

apoteket.se

Skamligt. Dåligt. Och detta är dessutom en plusartikel som någon kanske har betalat en peng specifikt för att få lite hjälp. ILLA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0