Svininfluensan

2009-11-03 09:54:15 Livet
Jag tycker att det är så himla rörigt rent ut sagt.
Det känns som att ingen vet varken ut eller in på varken sjukdom eller vaccin.
De som dessvärre avlidit av sjukdomen har tillhört riskgrupper hittills i Sverige (?) och har de inte hunnit med vaccineringen då? Eller har de trots att de är i riskgrupp struntat i vaccinering.
Hade jag hört till en rikssgrupp hade jag vaccinerat mig bara ifall att.
Men jag gör inte det och anser då att jag troligen klarar mig bättre utan vaccination.
Jag är glad att jag har en frisk familj och friska vänner (de flesta iaf).
Jag känner att det behövs större kunskap om detta för att inte fler skall behöva gå bort i onödan.

Huvudet är fullt med funderingar kring denna dumma sjuka.

Kommentarer
Marica Rödebäck skrev:

Jag är också lite fundersam kring detta faktiskt.

Skall man eller skall man inte. Min första tanke var att jag inte ville. Känns lite som pest eller kolera om man skulle bli drabbad!



Jag dör ju hellre i ev. svininfluensan än ta vaccin och kanske blir förlamad eller liknande, men jag tror ju det skall gå lång isåfall!



Nu skall jag börja praktisera på en förskola igen och min mamma gav rådet att vaccinera mig nu eftersom jag jobbar med barn. Men jag vet inte, svårt.



Svar: Inte kul när katterna är borta så länge, du har inte heller sett röken av din katt då? Brukar han/hon vara borta länge annars?

Publicerades 2009-11-03 klockan 10:40:25
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0