Dagens goda gärning

2009-01-08 16:30:17 Livet

Hemvården i Tidaholm är det sämsta jag har varit med om!
De har gjort mig så arg idag att jag ska köpa snigeldekaler och fästa på deras bilar!
SKITAR!
Stod ute imorse, väntade på att flickorna skulle plocka upp mig till skolan.
Och precis samtidigt som de kommer så kommer en liten tant.

T: "Är du från Hemvården?"
L: "Nej.........
(Tanten ser lite vilsen ut..)
L: "Är du vilsen?"
T: "Ja, jag ska laga potätämos."
(Potatismos på ren dialekt)

L ringer Theresa och skaffar nummer till Hemvården.
(ca 07.15)
L ringer Hemvården och ber dem komma och hämta den vilsna tanten som skakar som ett asplöv för att hon har en tunn vinterjacka (blir det vårjacka då?), ett par tunna byxor, vanliga skor och helt utan vantar, mössa, halsduk...

K: "Följer du henne hem då?"
L: "Nej..??? Jag har redovisning om en liten stund i skolan så jag har väldigt brottom!"
K: "Ha, då får jag väl skicka en bil då.. Vart är du?"
L: "Ringleden mellan Beyrons och Stensiken..."
K: "Okej, då kommer dom snart.. Hej"

Oooh, en sådan positiv respons när man hittat en av deras små tanter halvt ihjälfrusen på morgonen....
NOT.
Efter några diskussioner och tantens eviga upprepning om hur mycket hon fryser slår jag fem minuter senare ännu en signal till Hemvården för att kolla om de är på väg...
Får då till svar att de är på väg nu typ....
Vadå nu? De skulle ju redan ha varit här!
Ska jag lämna tanten så hon fryser ihjäl som ni nästa gång eller?
Grr.
Fem minuter går... Tanten kommer på att hon lagar gröt hemma och att spisen står på...
Nu börjar jag bli nervös.
Inga bränder tack.
Ringer tillbaka till Hemvården igen.. frågar vart de är och säger att tantens spis kanske är på..

K: "Är dom inte där nu?"
L: "Öh, nej..."
K: "Då är dom nog på väg, dom borde vara där snart då.."
L: "Okej..."
K: "Ja, du får ju säga till de från Hemvården att de åker hem och tittar till hennes spis och det också."
L: "Hm.. Ok..."

Fem minuter senare dyker Hemvården upp!
20 minuter har jag stått ute med en brunabönor-stinkande tant som vibrerar som en ... ja.. jag vet inte..
Fy f**an för er säger jag bara!
Det tar 5 minuter vilket håll du än åker i denna staden.
Respektlöst, oansvarigt och jäääävligt dålig stil av er!

Dagens ros - till MIG! (Inte för att jag hjälpte tanten utan för att jag stod ut med hemvården..)
KASS KASS KASS


Kommentarer
maud skrev:

Publicerades 2009-01-08 klockan 16:48:58
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
maud skrev:

vad höll dom på med...är det bråttom så får väl nån bara släppa allt och åka...stackars lilla tant...hur gick det med er då hann ni till skolan, kram. hälsa martin o tacka för hjälpen...philip tjata och jag hade ingen bil

Publicerades 2009-01-08 klockan 16:51:17
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Jenny skrev:

Ska vi träffas snart???

Saknar dig!

Lördag?

Publicerades 2009-01-08 klockan 17:04:07
Alexandra skrev:

Usch vad dåligt!!

Publicerades 2009-01-08 klockan 20:07:57
URL: http://whattowear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0