En riktig jul

2008-09-22 20:10:02
Gud vad jag längtar efter julen!
Det är bara slutet av september och jag är redan hyper!

I år ska julen firas i Norge, närmare bestämt Sörreisa. Bara jag, Martin, min familj och bestefar. Hur bra kan det bli?
Kommer förhoppningsvis att ta en miljon bilder så jag kan visa varför min jul kommer att bli så perfekt i år.

Jag saknar julen med baba och deda, men inte resten av det som kom med dem. Bara dåliga minnen av all hets, hur lillsyrran satt i sitt paketberg fram tills det kom ett nytt favoritbarn och hur trött man var när man kom hem. Jag behöver lugn och ro på julen och kommer nog aldrig gå tillbaka och fira en julafton med så många människor.

Nu ska iaf julen börja förberedas ordentligt!
Julklappar skall börja köpas, julkort påbörjas, tågbiljetter beställas osv.

Jag vet att jultomten kommer ifrån nord-Norge, för där är det alltid snö och klarblå himmel de sekunder man faktiskt kan se himmelen under denna mörka årstid. Jag älskar norge.

Ska bli spännande att låta Martin se vad det är jag har pratat om hela tiden. Då kanske han kan förstå varför jag älskar det så mycket. Nästan lika mycket som jag älskar honom

Kommentarer
Mamma skrev:

Ja det skall blir spännande och fira alla ihop i Nord-Norge. Gleder oss så. Önsker jag skulle åka med tåg som ni skall..e faktiskt lite avundsjuk på er.

Publicerades 2008-09-28 klockan 22:01:20
URL: http://mammakoch.blogg.se/
Astronauten skrev:

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en snygg och hipp mobiltelefon när du röstar :)

Publicerades 2008-09-28 klockan 22:05:29
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0